План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу у 2023-2024 навчальному році
№ | Заходи | Відповідальний |
1 | Підготовка щорічного наказу «Про запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти» | Заступник директора з НВР |
2 | Забезпечення інформацією сайту школи щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року за №2657 – VIII та класних стендів «У нас тільки ТАК!» | Заступник директора з НВР |
3 | Організація постійного чергування педпрацівників у місцях загального користування (їдальня, коридор, роздягальня, шкільне подвір’я) та технічних приміщеннях | Заступник директора з НВР |
4 | Наради з питань профілактики булінгу (цькування): з педагогічними працівниками; з технічним персоналом. | Заступник директора з НВР |
5 | Підготовка методичних рекомендацій для педагогів із розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей | Заступник директора з НВР |
6 | Оформлення та поповнення матеріалами тематичного стенду | Педагог-організатор |
7 | Інформаційна акція для учнів 4-х класів за участю представників ювенальної превенції | Заступник директора з НВР, педагог-організатор |
8 | Розгляд на загальношкільних батьківських зборах питань з профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективі | Заступник директора з ВР |
Робота з працівниками школи | ||
9 | Проведення навчальних нарад для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування | Заступник директора з НВР |
10 | Інструктивні наради з питань профілактики булінгу (цькування) з педагогічними працівниками та технічним персоналом | Заступник директора з НВР |
11 | Інформаційні посиденьки для вчителів «Як запобігти булінгу в освітньому просторі?» | Заступник директора з НВР |
12 | Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу | Заступник директора з НВР |
13 | Консультування класних керівників адміністрацією закладу щодо проблемних ситуацій | Заступник директора з НВР |
Робота з учнями | ||
14 | Проведення занять з елементами тренінгу для учнів з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів | Педагог-організатор, практичний психолог |
15 | Заняття з елементами тренінгу для учнів «Булінг: моя відповідальність» | Педагог-організатор, практичний психолог |
16 | Імітаційна гра для молодших школярів (1-4-й класи) «Якщо тебе ображають» | Педагог-організатор, практичний психолог |
17 | Тиждень толерантності | Педагог-організатор, практичний психолог |
18 | Імітаційна гра для учнів 4-х класів «Розкажи про насильство» | Педагог-організатор, практичний психолог |
19 | Інформаційна акція «16 днів проти насильства» | Педагог-організатор, практичний психолог |
20 | Флешмоб «Зупинимо булінг разом!» | Педагог-організатор |
21 | Години спілкування «Булінг: міфи та реальність», «Не допускай насилля над ближнім», «Допоможи другу» тощо | Класні керівники |
22 | Уроки відвертого спілкування «Змінюй в собі негативне ставлення до інших», «Як подолати булінг» | Класні керівники |
23 | Конкурс плакатів проти насильства «StopBulling» | Педагог-організатор |
24 | Заняття з елементами тренінгу «Спілкування з однолітками», «Як протистояти тиску однолітків», «Профілактика булінгу в учнівському середовищі», «Учимося безпечної поведінки в мережі Інтернет». | Педагог-організатор, практичний психолог |
25 | Виставка малюнків «Ми різні, але рівні» | Педагог-організатор |
26 | Зустрічі учнів щодо протидії булінгу з представниками ювенальної превенції, служб міста | Педагог-організатор, практичний психолог |
27 | Тематичні бібліотечні уроки на базі бібліотеки, виставки літератури, бесіди «Ми – проти булінгу» | Педагог-організатор, практичний психолог |
Робота з батьками | ||
28 | Тематичні батьківські збори «Протидія булінгу в учнівському середовищі» | Класні керівники |
29 | Підготовка пам’ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям | Педагог-оргнізатор, практичний психолог |
30 | Тематичні батьківські збори в класах «Безпечна поведінка дітей у мережі Інтернет», «Булінг та кібербулінг» | Класні керівники, практичний психолог |
31 | Проведення консультацій з питань взаємин батьків з дітьми | практичний психолог |
32 | Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей | Класні керівники, практичний психолог |
Проєкт «Заклад освіти – толерантне середовище, СТОП БУЛІНГ»
МЕТА: координувати зусилля педагогічної, батьківської громадськості для попередження булінгу, протиправних дій та вчинків серед учнів школи; організовувати профілактичну роботи на основі глибокого вивчення причин і умов, які сприяють скоєнню учнями правопорушень; продовжувати роботу психологічної служби: головну увагу приділити соціально-психолого-педагогічній допомозі школярам та їхнім батькам, захисту прав та інтересів неповнолітніх.
№п/п | Шляхи реалізації | Терміни | Виконавець |
1. | Створити базу інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах | 2022 | Заступник директора з виховної роботи, практичний психолог |
2. | Розробити правила поведінки учасників освітнього процесу | 2022 | Учасники освітнього процесу |
3. | Упроваджувати антибулінгову політику серед учасників освітнього процесу | постійно | Учасники освітнього процесу |
4. | Розробити план заходів із протидії булінгу | постійно | Учасники освітнього процесу |
5. | Провести засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі» | 2022 | Заступник директора з НВР |
6. | Розробити пам’ятку «Маркери булінгу» | 2022 | Заступник директора з НВР |
7. | Скласти план порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом?» | 2022 | Практичний психолог |
8. | Контролювати стан попередження випадків булінгу | 2022-2025 | Практичний психолог |
9. | Провести круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу» | 2022 | Заступник директора з НВР |
10. | Створити морально безпечний освітній простір, сформувати позитивний мікроклімат та толерантну міжособистісну взаємодію в ході годин спілкування, тренінгових занять | 2022-2025 | Класні керівники, учителі літератури, історії |
11. | Відпрацювати теми особистої гідності в ході вивчення літературних творів, на уроках історії | 2022-2025 | Класні керівники |
12. | Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу» | 2022-2025 | Класні керівники, учитель правознавства, практичний психолог |
13. | Залучати учнів до участі в проєкті «Зупиніться! Моя історія про булінг і кібербулінг» | 2022-2025 | Педагог-організатор |
14. | Випуск листівок, колажів, бюлетенів антибулінгового спрямування | 2022-2025 | Педагог-організатор |
15. | Провести діагностику стану психологічного клімату класів | 2022 | Практичний психолог |
16. | Надавати консультації учасникам освітнього процесу | 2022-2025 | Практичний психолог |
17. | Проводити тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі» | 2022-2025 | Класні керівники |
18. | Провести тренінг для батьків «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті?» | 2022 | Практичний психолог, учитель інформатики |
Очікувані результати:
- створення системи виховної та профілактичної роботи в школі;
- допомога здобувачам освіти і їхнім батькам у захисті своїх прав та інтересів;
- навченість дітей знаходити вихід із кризових ситуацій та захищати себе від усіх видів насильства (булінгу);
- створення безпечного толерантного середовища.