План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу у 2023-2024 навчальному році

ЗаходиВідповідальний
1Підготовка щорічного наказу «Про запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти»Заступник директора з НВР
2Забезпечення інформацією сайту школи щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року за №2657 – VIII та класних стендів «У нас тільки ТАК!»Заступник директора з НВР
3Організація постійного чергування педпрацівників у місцях загального користування (їдальня, коридор, роздягальня, шкільне подвір’я) та технічних приміщенняхЗаступник директора з НВР
4Наради з питань профілактики булінгу (цькування): з педагогічними працівниками; з технічним персоналом.Заступник директора з НВР
5Підготовка методичних рекомендацій для педагогів із розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітейЗаступник директора з НВР
6Оформлення та поповнення матеріалами тематичного стендуПедагог-організатор
7Інформаційна акція для учнів 4-х класів за участю представників  ювенальної превенціїЗаступник директора з НВР, педагог-організатор
8Розгляд на загальношкільних батьківських зборах питань з профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективіЗаступник директора з ВР  
Робота з працівниками школи
9Проведення навчальних нарад для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагуванняЗаступник директора з НВР
10Інструктивні наради з питань профілактики булінгу (цькування) з педагогічними працівниками та технічним персоналомЗаступник директора з НВР
11Інформаційні посиденьки для вчителів «Як запобігти булінгу в освітньому просторі?»Заступник директора з НВР
12Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики класного колективуЗаступник директора з НВР
13Консультування класних керівників адміністрацією закладу щодо проблемних ситуаційЗаступник директора з НВР
Робота з учнями
14Проведення занять з елементами тренінгу   для учнів з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктівПедагог-організатор, практичний психолог
15Заняття з елементами тренінгу для учнів «Булінг: моя відповідальність»Педагог-організатор, практичний психолог
16Імітаційна гра для молодших школярів (1-4-й класи) «Якщо тебе ображають»Педагог-організатор, практичний психолог
17Тиждень толерантностіПедагог-організатор, практичний психолог
18Імітаційна гра для учнів 4-х класів «Розкажи про насильство»Педагог-організатор, практичний психолог
19Інформаційна акція «16 днів проти насильства»Педагог-організатор, практичний психолог
20Флешмоб «Зупинимо булінг разом!»Педагог-організатор
21Години спілкування «Булінг: міфи та реальність», «Не допускай насилля над ближнім», «Допоможи другу» тощоКласні керівники
22Уроки відвертого спілкування «Змінюй в собі негативне ставлення до інших», «Як подолати булінг»Класні керівники
23Конкурс плакатів проти насильства «StopBulling»Педагог-організатор
24Заняття з елементами тренінгу «Спілкування з однолітками», «Як протистояти тиску однолітків», «Профілактика булінгу в учнівському середовищі», «Учимося безпечної поведінки в мережі Інтернет».Педагог-організатор, практичний психолог
25Виставка малюнків «Ми різні, але рівні»Педагог-організатор
26 Зустрічі учнів  щодо протидії булінгу з представниками ювенальної превенції, служб містаПедагог-організатор, практичний психолог
27Тематичні бібліотечні уроки на базі бібліотеки, виставки літератури, бесіди «Ми – проти булінгу»Педагог-організатор, практичний психолог
Робота з батьками
28Тематичні батьківські збори «Протидія булінгу в учнівському середовищі»Класні керівники
29Підготовка пам’ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітямПедагог-оргнізатор, практичний психолог
30Тематичні батьківські збори в класах «Безпечна поведінка дітей у мережі Інтернет», «Булінг та кібербулінг»Класні керівники, практичний психолог
31Проведення консультацій з питань взаємин батьків з дітьмипрактичний психолог
32Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітейКласні керівники, практичний психолог

Проєкт «Заклад освіти – толерантне середовище, СТОП БУЛІНГ»

МЕТА: координувати зусилля педагогічної, батьківської громадськості для попередження булінгу, протиправних дій та вчинків серед учнів школи; організовувати профілактичну роботи на основі глибокого вивчення причин і умов, які сприяють скоєнню учнями правопорушень; продовжувати роботу психологічної служби: головну увагу приділити соціально-психолого-педагогічній допомозі школярам та їхнім батькам, захисту прав та інтересів неповнолітніх.

№п/пШляхи реалізаціїТерміниВиконавець
1.Створити базу інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах  2022Заступник директора з виховної роботи, практичний психолог
2.Розробити правила поведінки учасників освітнього процесу2022Учасники освітнього процесу
3.Упроваджувати антибулінгову політику серед учасників освітнього процесупостійноУчасники освітнього процесу
4.Розробити план заходів із протидії булінгупостійноУчасники освітнього процесу
5.Провести засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі»2022Заступник директора з НВР
6.Розробити пам’ятку «Маркери булінгу»2022Заступник директора з НВР
7.Скласти план порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом?»2022Практичний психолог 
8.Контролювати стан попередження випадків булінгу2022-2025Практичний психолог 
9.Провести круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу»2022Заступник директора з НВР
10.Створити морально безпечний освітній простір, сформувати позитивний мікроклімат та толерантну міжособистісну взаємодію в ході годин спілкування, тренінгових занять2022-2025Класні керівники, учителі літератури, історії
11.Відпрацювати теми особистої гідності в ході вивчення літературних творів, на уроках історії2022-2025Класні керівники
12.Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу»2022-2025Класні керівники, учитель правознавства, практичний психолог
13.Залучати учнів до участі в проєкті «Зупиніться! Моя історія про булінг і кібербулінг»2022-2025Педагог-організатор
14.Випуск листівок, колажів, бюлетенів антибулінгового спрямування2022-2025Педагог-організатор
15.Провести діагностику стану психологічного клімату класів   2022Практичний психолог  
16.Надавати консультації учасникам освітнього процесу2022-2025Практичний психолог 
17.Проводити тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі»2022-2025Класні керівники
18.Провести тренінг для батьків «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті?» 2022Практичний психолог,  учитель інформатики

Очікувані результати:

  • створення системи виховної та профілактичної роботи в школі;
  • допомога здобувачам освіти і їхнім батькам у захисті своїх прав та інтересів;
  • навченість дітей знаходити вихід із кризових ситуацій та захищати себе від усіх видів насильства (булінгу);
  • створення безпечного толерантного середовища.